Uudised

Alati värsked Honda sõiduautode uudised
16.08.2017

HONDA CIVICU mudelivalikusse lisandub täiustatud diiselmootor

  • Täiustatud 1,6-liitrine i-DTEC mootor on saadaval alates 2018. aasta märtsist.
  • Mootori täiustuste hulka kuuluvad tugevamad kolvid ja hõõrdumist vähendavad silindrihülsid.
  • Reaalsetes tingimustes tehtud katsetes on leidnud kinnitust väike CO2
  • Võimsus on jätkuvalt 120 hj ja suurim pöördemoment 300 Nm.

CivicDiesel-1

Honda Civicu mudelivalikusse lisandub alates 2018. aasta märtsist põhjalikult täiustatud 120 hj 1,6-liitrine i-DTEC diiselmootor, mis pakub jõudluse ja säästlikkuse suurepärast kombinatsiooni.

Uus mootor on üks esimesi seadmeid, mida katsetatakse ametlikult tänavu jõustuva uue kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) kütusekulu- ja heitmetsükli käigus. Kui tuntud uue Euroopa sõidutsükli (NEDC) katse andmed põhinevad teoreetilisel sõiduprofiilil, siis WLTP tsükkel töötati välja üle kogu maailma kokku kogutud tegelike sõiduandmete abil. Seetõttu on selle eesmärk anda tulemusi, mis sarnanevad rohkem reaalsetes oludes sõitmise kogemusele.

CivicDiesel-2

Honda on uut mootorit koos väljalaskesüsteemiga märkimisväärselt täiustanud, et tagada võimalikult minimaalsed heitmete kogused. Uue Honda Civicu 1,6-liitrise i-DTEC mootori säästlikkuse täiustamise tulemusena on kütusekulu alates 3,7 l / 100 km* ja CO2 heitkogus 99 g/km (WLTP tsüklis)*.

 1,6-liitrise diiselmootori täiustuste hulka kuulub silindri hõõrdumise vähendamine tänu erisulamist valmistatud kolbidele ning spetsiifilise mikroprofiiliga silindrihülssidele, et võimaldada kolbidel vabamalt liikuda.

1597 cm3 mootoris kasutatakse sama täiustatud Boschi kütuse sissepritsesüsteemi nagu eelnevalt, väikesemõõtmelist tõhusat turboülelaadurit, madalsurve heitgaaside tagastussüsteemi (EGR), ning kõrge keeriselise voolavusega sisselaskekanaleid.

CivicDiesel-3

Ülitugev, kerge ja väikese diameetriga väntvõll ning survevalu-alumiiniumist open-deck „pealt lahtise“-ehitusega mootoriplokk vähendavad mootori kaalu. Uue i-DTEC mootori silindriplokile on lisatud täiendavad valuribid konstruktsioonilise jäikuse suurendamiseks ning selle tulemusena müra, vibratsiooni ja jäikuse paremaks haldamiseks.

 Honda uus 1,6-liitrine i-DTEC mootor on ühtlasi üks esimesi mootoreid, mida  on katsetatud ametlikult tegelikus liikluses tekkivate heitmekoguste (RDE) menetluse raames lämmastikoksiidide ja tahkete osakeste heitmetasemete kinnitamiseks. Diiselmootori väljalaskesüsteemis on kasutusel uut tüüpi lämmastikoksiidide ladestuskonverter koos suure aktiivpinnaga katalüsaatoriga, milles on kasutatud rohkem väärismetalle (hõbe, plaatina, neodüüm) kui varasemalt. Tahmaandur tuvastab täpselt, millal regenereerimistsükkel on vajalik, pikendades väljalaskesüsteemi ekspluatatsioonilist iga.

 

1,6-liitrine i-DTEC mootori võimsus on 120 hj 4000 p/min juures ja pöördemoment 300 Nm 2000 p/min juures. Tänu sellele kiirendab Civic nullist 100 km/h-ni 10,4 sekundiga.

Swindonis asuvas tootmisrajatises Honda of the UK Manufacturing kokku pandud täiustatud mootorit pakutakse uue kümnenda põlvkonna Civicu nii nelja- kui ka viieukselistele mudelitele.

Civicu mootorivalikule lisandub 2018. aasta keskpaigast üheksakäiguline automaatkäigukast, mida kasutatakse esimest korda kaherattaveoga auto puhul.

 

* Honda siseandmed

Märkused

 

WLTP

Kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) eesmärk on pakkuda realistlikumaid katsetingimusi sõiduki kütusekulu ja heitmekoguse väljaarvutamiseks.

 

Sõidutsükkel on jaotatud neljaks osaks, kus keskmine kiirus on erinev: väike, keskmine, suur ja eriti suur. Iga osa hõlmab eri sõiduetappe, peatusi, kiirendus- ja pidurdusetappe. Iga uue sõidukitüübi puhul katsetatakse WLTP raames kergeima ja raskeima sõidukimudeli kõiki mootorikonfiguratsioone.

 

RDE katsed

Tegelikus liikluses tekkivate heitmekoguste (Real Driving Emission, RDE) katsete käigus mõõdetakse sõidukite poolt teel sõitmisel tekitatud saasteaineid (nt lämmastikoksiid). RDE katseid tehakse kinnitamiseks kõrvuti praeguse uue Euroopa sõidutsükli (NEDC) ja tulevaste WLTP katsetsüklitega. RDE tagab sõidukite väikesed heitmekogused teeliikluses kogu Euroopas.

 

RDE katse tehakse heitmega seotud tüübikinnituse raames avalikel teedel reaalses liikluses, kasutades mobiilset heitmemõõtmissüsteemi (PEMS). Esialgu hõlmavad siduvad piirnormid üksnes lämmastikoksiidi ja tahkete osakeste heidet. Lämmastikoksiidi diislikütuse RDE piirnorm on 168 mg/km, mis jõustub 1. septembril 2017 uute sõidukitüüpide suhtes.