Uudised
Uus 5-ukseline Honda Civic sai Euro NCAPi viis tärni üldise ohutuse eest ja auhinna ohutusalaste uuenduste eest
Uus 5-ukseline Honda Civic tunnistati Euro NCAPi uute sõltumatute kokkupõrkekatsete põhjal üheks Euroopa ohutuimaks autoks. Lisaks sellele teatas Euro NCAP, et auhind, mille Honda sai oma kokkupõrget leevendava pidurisüsteemi (CMBS) eest, laieneb ka uuele Civicule.
Uus 5-ukseline Honda Civic tunnistati Euro NCAPi uute sõltumatute kokkupõrkekatsete põhjal üheks Euroopa ohutuimaks autoks. Lisaks sellele teatas Euro NCAP, et auhind, mille Honda sai oma kokkupõrget leevendava pidurisüsteemi (CMBS) eest, laieneb ka uuele Civicule.
Uus Honda Civic pälvis Euro NCAPi katsetel kõik viis tärni. Selles hindamissüsteemis keskendutakse kogu auto ohutusele, pakkudes tarbijale hõlpsasti arusaadavat ühtset punktisummat. Hindamisel võetakse arvesse sõitjate, laste ja jalakäijate turvalisust ning juhti abistavate ohutussüsteemide olemasolu. Pärast Euro NCAPi uue hindamissüsteemi sisseseadmist 2009. aasta veebruaris on tunnistatud viie tärni vääriliseks kõik testitud Honda mudelid.
Euro NCAPi peasekretär Michiel van Ratingen kommenteeris katsetulemusi järgmiselt: “Üheksanda põlvkonna Civic saavutas muljetavaldava punktisumma kõigis hindamiskategooriates, paigutades end selles võistlusrohkes turusektoris vastastega samale pulgale. Auto sai ohutussüsteemide eest hea skoori ning selle originaallisavarustusse kuulub ka Honda kokkupõrget leevendav pidurisüsteem.”
Ühtlasi tegi Euro NCAP täna teatavaks, et Hondale CMBSi eest antud auhind Euro NCAP Advanced laieneb ka uuele Civicule. Selle autasuga tunnistati Honda CMBS üheks parimaks saadaolevaks ohutusalaseks uuenduseks, millel on uuringute käigus tõestatud eelised. Euro NCAP Advanced on algatus, mis loodi reaktsioonina kiirele arengule uutes ohutustehnoloogiates, mille jaoks puudus sõltumatu hindamisvõimalus.
Radaril põhinev autonoomne hädapidurdussüsteem Collision Mitigation Brake System on toonud Hondale palju tunnustust. CMBS on mõeldud selleks, et vältida otsasõidu seisvatele või samas suunas liikuvatele sõidukitele. Selle süsteemi eesmärk on hoiatada juhti võimalike kokkupõrgete eest nii aeglasel linnasõidul kui kiirel maanteesõidul. Olles uurinud Saksamaa liiklusõnnetuste statistikat ja laiendanud seda ülejäänud Euroopale, pakub Honda, et kui kõigil autodel oleks CMBS, õnnestuks igal aastal vältida 200 000–250 000 avariid.
Uue Civicu maksimumtulemus ohutuses ja Euro NCAPi auhind näitavad Honda pühendumist autode üleüldisele turvalisusele. 2001. aastal Tochigi uurimis- ja arenduskeskuse juures avatud Honda katserajatises, kus viiakse läbi igakülgseid autode kokkupõrketeste, analüüsitakse erineva suuruse ja kaaluga mudelite kokkupõrkeid ning leitakse lahendusi nii sõitjate kui jalakäijate vigastuste vältimiseks. Tegu on maailma esimese sisetingimustes tegutseva omataolise katserajatisega.
Märkus: Uue põlvkonna Civic on saadaval nii 5- kui 4-ukselisena. Euro NCAP hindas 5-ukselist mudelit.
Honda Civicu turvavarustus
Stabiilsuskontroll (VSA)
VSA (Vehicle Stability Assist) aitab juhil kurvides, kiirendusel ja järskudel pööretel auto üle kontrolli säilitada, pidurdades vastavalt vajadusele üksikuid rattaid ja muutes mootori pöördemomenti.
ACE kerestruktuur
Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) kerestruktuur, mis töötati välja Tochigis, kus viiakse läbi autode kokkupõrketeste, on end täielikult tõestanud Honda ohutustehnoloogia.
Tegu on Honda eksklusiivse kerekonstruktsiooniga, mis pakub laupkokkupõrkel sõitjatele lisakaitset. Selles kasutatakse omavahel ühendatud struktuurielementide võrgustikku, mis jaotab löögi ühtlasemalt kogu auto esiosale. Selline täiustatud löögienergia juhtimine leevendab sõitjateruumile avalduvat koormust ning võib hajutada ühtlasemalt ka jõudusid, mis mõjuvad teistele õnnetuses osalevatele sõidukitele.
Jalakäijate turvalisus
Uuel Civicul on ka palju omadusi, mille väljatöötamisel on peetud silmas jalakäijate turvalisust. Uurimused on näidanud, et need omadused võivad suurendada märkimisväärselt auto ette jäänud jalakäija ellujäämise võimalust. Nende hulka kuuluvad löögi tagajärjel purunevad esiklaasipuhastite hinged ning löögienergiat neelavad esiporitiibade kinnitused ja kapoti hinged, aga ka kapoti all olev vaba ruum, mis võimaldab mootorikattel rohkem deformeeruda.
Turvapadjad ja turvavööd
Et kõik sõitjad oleksid kaitstud, täiendavad iga mudeli SRS (Supplemental Restraint System) esi- ja küljeturvapatju täispikkuses turvakardinad. Igal istekohal on inertstõkestiga tagastusrulliga (ELR) kolmepunktivöö ning esiistmete turvavöödel on kaheastmelised energiat neelavate (EA) koormuspiirikutega eelpingutid. Tagaistme ISOFIX-kinnitused võimaldavad turvatoole õigesti paigaldada ja tugevalt kinnitada.
Honda kokkupõrget leevendav pidurisüsteem (CMBS)
Mis on CMBS?
Honda CMBS (Collision Mitigation Brake System) on radaril põhinev autonoomne hädapidurdussüsteem. CMBS tuvastab alates kiirusest 15 km/h sõidukeid, mis sõidavad või seisavad autost kuni umbes 100 m eespool. Kui süsteem on teinud kindlaks, et auto võib ühele neist otsa sõita, saab alguse kolmest järgust koosnev protsess. Esimeses järgus, mis leiab tavaliselt aset umbes 3 sekundit enne kokkupõrget, hoiatatakse juhti nii visuaalselt kui helisignaaliga. Kui süsteem leiab, et otsasõit on endiselt tõenäoline, tõmmatakse teises järgus (tavaliselt umbes 2 sekundit enne otsasõitu) juhi turvavöö kolm korda järsult pingule ning rakendatakse õrnalt pidurid. Lõpuks, kui otsasõit on vältimatu, tõmbab CMBS eesistujate turvavööd tugevalt pingule (kasutades pinguteid, mis erinevad kokkupõrke hetkel rakenduvatest pürotehnilistest eelpingutitest) ning avaldab ratastele suurt pidurdusjõudu. Juht võib auto maksimaalse pidurdusvõime ärakasutamiseks pidurdamisele kaasa aidata.
Ükski CMBSi toiming pole pöördumatu: õnnetuse ärahoidmisel (näiteks kui teine sõiduk lahkub viimasel hetkel auto liikumisteelt) lastakse turvavööd lõdvemaks ning visuaalsed hoiatused ja helisignaal lakkavad.
Kuidas CMBS ohutust parandab?
CMBS on mõeldud selleks, et vältida otsasõidu seisvatele või samas suunas liikuvatele sõidukitele. Mitmed uurimused on näidanud, et juhi tähelepanu hajumine mängib rolli valdavas enamikus avariidest. Selle süsteemi eesmärk on teavitada juhti kokkupõrke ohust nii aeglasel linnasõidul kui kiirel maanteesõidul. Sellistes õnnetustes saavad kõige rohkem viga kael, rindkere pehmed koed ja põlved. Olles uurinud Saksamaa liiklusõnnetuste statistikat ja laiendanud seda ülejäänud Euroopale, pakub Honda, et kui kõigil autodel oleks CMBS, õnnestuks igal aastal vältida 200 000–250 000 avariid.
Kuidas CMBSi hinnati?
Et veenduda CMBSi tõhususes, viis Honda läbi kaks olulisemat sõidutesti, millest kumbki simuleeris tüüpilisi reaalseid olukordi. Süsteemi toimimise kindlakstegemiseks sõitis katsesõitja nii liikuvate kui seisvate objektide suunas, et selgitada välja, kas süsteem reageerib nii, nagu peab, hoiatades juhti õigeaegselt helisignaaliga ja visuaalselt, pingutades turvavööd ning sooritades seejärel hädapidurduse. Et hinnata juhi reaktsiooni hoiatustele, hajutati meelega vabatahtlike tähelepanu, kui nad järgnesid teisele sõidukile, mis järsult pidurdas. Vabatahtlikud ei teadnud, et teist sõidukit on võimalik enne kokkupõrget auto liikumisteelt turvaliselt eemaldada. Iga vabatahtlikku kasutati ainult üks kord, et välistada võimalus kriitilist olukorda ette näha. Kombineerides funktsionaalsus- ja efektiivsustestide tulemusi, suutis Honda hinnata süsteemi tõhusust ja tagada selle laitmatu toimimise tegelikes oludes.
Kättesaadavus
CMBS kuulub ainult kõrge varustusetasemega Honda Civicute, Honda CR-Vde ja Honda Accordide originaallisavarustusse, mille kättesaadavus oleneb riigist. Mõnes riigis võib CMBS olla saadaval ainult paketi osana koos muu valikvarustusega ning ei pruugi olla mõne versiooni puhul kättesaadav. CMBSi kättesaadavuse kohta tuleks küsida kohalikult Honda müügiesindajalt.
Uus Civic
Spetsiaalselt Euroopa turu jaoks loodud uus 5-ukseline Civic tugineb oma eelkäijate tugevatele külgedele, viies need märksa kõrgemale tasemele. Civicul on äärmiselt tagasihoidlikud CO2 heitmed: diiselmootoriga mudel tekitab heitmeid vaid 110 g/km, arendades võimsust 150 hj ja pöördemomenti 350 Nm.
Uuele Civicule pakutakse kolme mootorit: 1,4- ja 1,8-liitrist bensiinimootorit ning 2,2-liitrist diiselmootorit. Kõigi mootoritega tulevad kaasa 6-käiguline manuaalkäigukast, ökonoomse sõidu süsteem ECO Assist ning mootorit automaatselt seiskav ja käivitav süsteem Idle Stop. Lisaks sellele on Civicul tõusul kohaltvõttu hõlbustav süsteem Hill Start Assist. Koos 1,8-liitrise mootoriga on saadaval ka spetsiaalselt väljatöötatud 5-käiguline automaatkäigukast.
Iga Honda auto eeltingimuseks on vastavus rangeimatele ohutusnõuetele. Uus Civic pole selles suhtes erand.
Euro NCAP
Euro NCAP annab tarbijatele realistliku ja sõltumatu hinnangu mõne populaarseima Euroopas müüdava auto turvalisuse kohta.
1997. aastal loodud Euro NCAPist, mida toetavad nüüdseks seitse Euroopa valitsust, Euroopa Komisjon ning kõigi Euroopa Liidu riikide autondus- ja tarbijakaitseorganisatsioonid, on saanud kiiresti katalüsaator, mis julgustab uute autode väljatöötamisel märkimisväärseid ohutusalaseid täiustusi.
Euro NCAP keskendub tärnide andmisel auto üldisele turvalisusele, pakkudes tarbijale hõlpsasti arusaadavat ühtset punktisummat. Hindamisel võetakse arvesse sõitjate turvalisust eest-, külg- ja tagantlöögi korral ning küljega vastu posti paiskumise korral, aga ka laste turvalisust, jalakäijate turvalisust ja juhti abistavate ohutussüsteemide olemasolu.
Praeguses hindamissüsteemis, mis seati sisse 2009. aasta veebruaris, kasutatakse kaalutud punktisummat, milles on kombineeritud auto turvalisuse paljud aspektid nagu täiskasvanute (50%), laste (20%) ja jalakäijate (20%) kaitsmine ning ohutussüsteemide kättesaadavus (10%). Et katsetes osaleda, peavad ohutussüsteemid (Honda puhul VSA) kuuluma põhivarustusse 90 protsendil EU 27 2010 mudelivalikust.
Lisateavet leiate aadressilt www.euroncap.com