Uudised

Alati värsked Honda sõiduautode uudised
24.10.2019

Honda tegutseb eriti jõuliselt, olles seadnud strateegia Electric Vision raames 2022. aastaks uued lennukad eesmärgid

  • Uuendatud strateegia Electric Vision kohaselt on juba 2022. aastaks – ehk kolm aastat varem kui plaanitud – kõik Euroopa turul müüdavad Honda mudelid elektrifitseeritud.
  • Honda tutvustas uut üleilmse haardega kaubamärki e:Technology, mille alla koondatakse edaspidi kõik elektrifitseeritud autod, mootorrattad ja muud tooted.
  • Järgmise 36 kuu jooksul tuuakse turule kuus elektrisõidukit.
  • Peagi turule jõudvad mudelid Honda e ja Jazz, millest viimane on saadaval ainult hübriidmootoriga, aitavad suures osas saavutada heitkogusega seotud eesmärke, mille Honda on Euroopas seadnud.
  • Honda ja Euroopa üks suuremaid energiatarnijaid Vattenfall sõlmisid eellepingu, et pakkuda paindlikke energialepinguid, mis edendavad taastuvenergia kasutamist ja on mõeldud just elektrisõidukite omanikele.

  

Honda teeb Euroopas elektriautode kasutuselevõtuks veelgi suuremaid jõupingutusi, olles teatanud uuest eesmärgist, mille kohaselt on 2022. aastaks kõik nende mudelid elektriajamiga. See kõrgelennuline siht, mis tehti teatavaks Amsterdamis toimunud Electric Visioni üritusel, on kolm aastat varasema tähtajaga kui eelmine, mille saavutamine oli plaanitud 2025. aastaks, ning näitab, kui kindel on Honda oma elektri- ja hübriidajamite tehnoloogias.

  

Tänu kiiremale tegutsemisele tuleb järgmise 36 kuu jooksul välja kuus uut elektriautomudelit, millest esimesed on Honda e ja uus Jazz, mis on saadaval ainult hübriidajamiga.

 Honda Motor Europe’i vanemasepresident Tom Gardner märkis: „See, et Euroopas toimuvad muutused seadustes, turul ja tarbijate käitumises eriti jõudsas tempos, tähendab, et üleminek elektriautodele toimub siin kiiremini kui mujal maailmas. Ja kuna muutuste tempo aina kiireneb, tuleb meil tegutseda plaanitust varem, et sellega sammu pidada.

 Mul on hea meel teatada, et kõik Euroopas müüdavad Honda mudelid on elektrifitseeritud juba 2022. aasta lõpuks, mitte alles 2025. aastaks. Täielikult elektrifitseeritud mudelivalik. Ja seda kõigest 36 kuuga.“

 

e:Technology

 

Honda tutvustas ka uut üleilmse haardega kaubamärki e: Technology, mille alla koondatakse eri tegevusvaldkondadest kõik elektrifitseeritud tooted.

Autode puhul viitab see tähis peale keskkonnahoidlikkuse ka ajami tüübile. Jazz on esimene auto, mis kannab märgistust e:HEV (HEV ehk hübriidne elektriauto).

Esmaklassiline kahe mootoriga hübriidtehnoloogia, mis on Jazzi uhiuue luukpäramudeli jõuallikas, on võitnud Euroopas laialdast poolehoidu tänu tõhususele tegelikes sõidutingimustes ja 2019. aasta hübriidmudeli CR-V täiustustele.

 

Erinevalt tavapärastest hübriidautodest, kus elektrimootor toetab tavamootorit, toodab Jazz e:HEV-i tavamootor elektrit, mis abistab elektrimootorit. Tulemuseks on Honda tipptasemel juhtimistehnoloogiaga elektriauto, mis tagab sujuva sõidu ja erksa kiirenduse ning on erakordselt keskkonnasäästlik, kuid pakub samas ka suurepärast sõidunaudingut.

Järgmise põlvkonna Jazz, mille esmaesitlus toimus 2019. aasta Tokyo autonäitusel, tuleb müügile 2020. aastal.

 

36 kuu jooksul Euroopa turu jaoks kuus uut elektriautomudelit

 

Samuti avalikustas Honda, kuidas on kavas saavutada kõrgelennuline eesmärk, mille kohaselt on 2022. aastaks kõik nende mudelid elektriajamiga. Nimelt tuuakse järgmise 36 kuu jooksul Euroopas turule kokku kuus uut elektrifitseeritud mudelit, nende hulgas ka uhiuus Jazz ja Honda e. Nende hulka kuuluvad ka akutoitega elektrisõiduk ja mitu e:HEV-tehnoloogiaga mudelit.

Honda Motor Europe’i vanemasepresident Tom Gardner sõnas: „Üleminek elektrisõidukitele annab meie mudelivalikule täiesti uue näo. Meie kahe mootoriga hübriidtehnoloogia võetakse kasutusele kõigil mudelitel ja me toome turule veel muid akutoitega elektrisõidukeid.“

 

Honda arendab välja energiahaldusalast äritegevust Euroopas

Peale uudiste mudelivaliku kohta tutvustas Honda ka järgmist etappi energiahaldusäris Euroopa turul, teatades koostöö alustamisest Euroopa ühe suurema energiatarnija Vattenfalliga.

  

Tänu sellele saab Honda pakkuda maailma esimest paindlikku energialepingut, mis on mõeldud just elektrisõidukite omanikele Euroopas. Koostöö Vattenfalliga on Honda jaoks tähtis verstapost energiahalduslahenduste arendamisel, sest just see ärivaldkond on Honda strateegias Electric Vision kesksel kohal.

 

  1. oktoobril 2019 sõlmitud eellepinguga kinnitavad mõlemad ettevõtted oma plaane ühiselt välja töötada ja turule tuua paindlik energialeping, mis võimaldab laadida elektrisõidukeid aegadel, kui see on jaotusvõrgu nõudlust arvestades kõige soodsam. Hinnad, mida pakutakse uhiuute elektrisõidukite omanikele1, edendavad ka taastuvatest allikatest saadud elektrienergia, sh hüdro- ja tuuleenergia kasutamist, aidates saavutada Honda eesmärki tagada tulevikus säästev energiavarustus. Teenust hakatakse 2020. aastal pakkuma esmalt Ühendkuningriigis ja Saksamaal ning seejärel teistes Euroopa riikides.

See oluline partnerlus esindab Euroopa turul järgmist etappi Honda energiaäris, mis edendab lõppkokkuvõttes kodukasutuseks mõeldud laadimisseadmete, linnakeskkonnas pakutavate laadimislahenduste, energiavaldkonna kommertsteenuste ja esmaklassilise V2G ehk sõiduki-jaotusvõrgu tehnoloogia kasutamist.

Märkused

1: Olenevalt sõidukite sobivusest

Teave Vattenfalli kohta

Vattenfall on Rootsi energiaettevõte, mis kuulub täielikult Rootsi riigile. Ettevõte tegutseb peamiselt Rootsis, Saksamaal, Madalmaades, Taanis ja Ühendkuningriigis. Vattenfall, mis on üks Euroopa suuremaid taastuvenergia tootjaid, soovib teha võimalikuks fossiilkütustest loobumise ühe põlvkonna jooksul. Ettevõte käitab arvukaid hüdro-, tuule- ja päikeseelektrijaamu, sh üht maailma suurimat avamere tuuleparki, mis asub Ühendkuningriigis Thanetis.