Uudised

Alati värsked Honda sõiduautode uudised
7.07.2015

Honda saavutas uue GUINNESS WORLD RECORD™ kütusesäästlikkuse tiitli, kulutades 13 498 kilomeetri sõidul läbi 24 EL-i riigi keskmiselt 2,82 liitrit 100 kilomeetri kohta

Kogu teekonna vältel olid Honda Civic Toureri 1,6 i-DTEC rooli taga kaks Honda Euroopa teadus- ja arendustegevuse meeskonna liiget Fergal McGrath ja Julian Warren, kes võtsid vastu väljakutse esitleda Toureri muljetavaldavat kütusesäästu.

Meeskonna läbitud tähelepanuväärset vahemaad võib võrrelda sõiduga Austraaliast koju Ühendkuningriiki, peatudes tankimiseks vaid üheksal korral. Auto saavutas iga paagitäie kütusega keskmiseks tulemuseks uskumatud 1500 kilomeetrit, mis teeb kogu reisi üldiseks kütusekuluks vaid 645 eurot*.

Meeskond alustas oma eepilist maanteesõitu Aalstist (Belgia) esmaspäeval, 1. juunil ja tegi maailmajaole päripäeva tiiru peale. Tagasi alguspunkti saabuti neljapäeval, 25. juunil, registreerides uskumatu kütusesäästu näitaja, mis ületab Toureri ametlikku kütusekulu (3,8 liitrit 100 kilomeetri kohta) enam kui 25% võrra.

Fergal McGrath kommenteerib: „Oli raske, kuid me tõesti nautisime seda, ja uue rekordi saavutamine väärib kogu tehtud ränka tööd. See oli meeskonna tohutu jõupingutus, mistõttu tänan kõiki asjaosalisi nende vankumatu pühendumuse ja toetuse eest. Pärast nii pikka autoroolis veedetud aega on Julianil ja minul üksnes hea meel olla mõnda aega taas kirjutuslaua taga!”

GUINNESS WORLD RECORDS-i ametlik tiitel on „Madalaim kütusekulu – kõik 24 külgnevat EL-i riiki”, mõõdetuna liitrites 100 km kohta ja miilides galloni kohta, arvutatuna kogu reisi vältel.

Reeglite kohaselt peavad kogu reisi vältel viibima autos samad kaks juhti, kelleks on peaaegu 18 aastat Honda R&D-s Ühendkuningriigis koos töötanud Fergal ja Julian. Väljakutseks tuli neil sõita iga päevaga keskmiselt 600 km, mis võttis aega umbes 7,5 tundi.

Rangetel juhistel põhineva GUINNESS WORLD RECORDS-i tiitli püüdmine eeldab, et auto siseneks igasse 24 riiki. Selle tõestamiseks tuleb koguda erinevaid andmeid, mis hõlmavad kütuse ja läbisõidu logiraamatut, GPS-näite, videot, fotosid ja sõltumatute tunnistajate allkirju. Selleks, et tagada marsruudi, sõiduaja ja läbisõidu täpne jälgimine, on rekordauto varustatud TRACKER jälgimisseadmega.

Reeglite kohaselt pidi rekordit jahtiv auto olema igas suhtes standardmudel ning ilma eeliseid andvate muudatusteta, imiteerides reaalseid tingimusi. Rekordikatse alguses ja lõpus hindasid seda sõltumatud tunnistajad. Tankimine viidi läbi tavalistes tanklates ja kaalueelise vältimiseks täideti paak igas peatuses ääreni. Lisaks hoiti rehvides soovitatud rõhk ja seadistati rataste joondus tehase normide kohaselt, et esindada tavakliendi kogemust.

Kahest amatöörautojuhist koosnev meeskond soovis ühtlasi näidata, et mõne lihtsa, kuid väga tõhusa sõidutehnika abil suudaks igaüks saavutada sama märkimisväärse kütusesäästu. Nad kasutasid paari väga loogilist meetodit, sh hoolikat ja mõistlikku teekonna planeerimist, sujuvat ja püsivat juhtimist ilma järskude kiirenduste või pidurdusteta, teeolude ennetamist, liigset sõidumassi vältimist ning auto pidevat korralikku hooldamist. Alati järgiti seaduslikku sõidukiirust ja liiklusolusid.

* Arvutatud Ühendkuningriigi diislikütuse keskmise hinna põhjal juunikuus 2015, allikas www.fleetworld.co.uk.