Uudised

Alati värsked Honda sõiduautode uudised
18.06.2018

„Type R Challenge 2018” jõudis Eau Rouge’i: Jaapani Super GT staar Bertrand Baguette püstitas Spa-Francorchampsis rajarekordi.

  • Esiveoliste autode uus rekord: 2 minutit ja 53,72 sekundit Spa-Francorchampsi ringrajal.
  • Super GT juht ja LMP2 meister Bertrand Baguette püstitas tehaseseades Type R maanteerehvidega uue rekordi.
  • Rekord Belgias on Type R Challenge 2018” teine õnnestumine.
  • Järgmised katsed kuulsatel Euroopa ringradadel toimuvad 2018. aasta suve jooksul.

Type-R-Spa-Baguette-Car-7_mid res

Civic Type-R püstitas alles eelmisel kuul rajarekordi Magny-Cours GP ringrajal ja saavutas nüüd sama Spa-Francorchampsis Belgias esiveoliste autode kategoorias püstitades järjekordse rajarekordi ajaga 2 minutit ja 53,72 sekundit. Type R-i juhtis endine FIA WEC LMP2 klassi maailmameister Bertrand Baguette, kes sõidab praegu Honda NSX-GT-ga Super GT võistlussarja meeskonnas Nakajima Racing.

 

7,004-kilomeetrine Spa-Francorchampsi ringrada on paljudes kategooriates võidusõiduhooaegade üks pikimaid radasid ning sellel on väga kiireid sirgeid ja kurve koos tehnilisemate osade ning tõusude ja langustega. Civic Type R-i 2,0-liitrise VTEC TURBO mootori oma klassi parim kiirendus ja tippkiirus võimaldasid Baguette’il kasutada ära pikkade sirgete eeliseid ning laiadest kurvidest kiiresti välja kiirendada. Ringiaega aitas saavutada ka aerodünaamiline sooritus ja Civic Type R-i hoolikalt läbimõeldud disain.

Type-R-Spa-Car-Grid-2_mid res

Bertrand Baguette ütles Type R-i ja selle juhitavuse kohta: „Esirattaveo korral tuleb peaaegu alati arvestada alajuhitavusega, kuid see auto on suurepäraselt tasakaalus. Kindlustunne suureneb kohe autosse istudes, sest rooli kaudu saab palju tagasisidet, eriti režiimis +R. Šassii on väga jäik, tagaosa ülistabiilne ja esirataste pidamine on väga hea. Aeropakett aitab suurel kiirusel autot hoida maadligi ja veojõud on muljetavaldav.

 

Minu kui võidusõiduautojuhi jaoks on selge, et Type R on loodud võidusõiduraja jaoks, kuid iga päev tänavatel sõites on tunnetus sama hea. Autos istuda on väga mugav ja igakülgne nähtavus on ülihea.Rekordite purustamise katsetes „Type R Challenge 2018” osalevad veel endine vormel 1 maailmameister ja praegune NSX Super GT võidusõitja Jenson Button (Ühendkuningriik), WTCR-i võidusõitja Tiago Monteiro (Portugal) ja BTCC legend Matt Neal (Ühendkuningriik).

Type-R-Spa-Tracking-20_mid res

Spa-Francorchampsi ringrajal saavutatud rekord on juba kolmas ringiaja rekord, milleni on jõutud uue Honda Civic Type R-iga. Nimelt läbiti just Type R-iga 2017. aasta aprillis Nürburgring Nordschleife rada seeriatootmises olevatest esiveolistest autodest läbi aegade kiireima ringiajaga 7 minutit ja 43,8 sekundit. Eelmisel kuul püstitas WTCR-i võidusõitja Esteban Guerrieri Type R Challenge’i osana Prantsusmaal asuval Magny-Cours GP ringrajal seeriatootmises olevate esiveoliste autode uue rekordi ajaga 2 minutit ja 01,51 sekundit.

 

Uus Honda Civic Type R on jäänud truuks Honda tipptasemel luukpärade pärandile, olles omas klassis kõige parema kiirendusega ja suurima tippkiirusega. See kuulsat punast H-tähte kandev uhiuus auto valmis 10. põlvkonna Civicu arenduskava raames, mis on Honda ajaloo suurim, ning on loodud pakkuma nauditavat sõiduelamust sportluukpärade turusegmendis – seda nii maanteel kui ka võidusõidurajal.