Uudised

Alati värsked Honda sõiduautode uudised
17.10.2018

Honda Hybrid viib uue CR-V rafineerituse ja tõhususe uuele tasemele

  • Esimest korda on Honda linnamaastur Euroopas saadaval hübriidtehnoloogiaga.
  • Honda Hybrid süsteem kasutab nutikat i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) tehnoloogiat, et vahetada energiaallikaid sujuvalt.
  • Süsteem kombineerib elektrimootori, generaatori ja ülitõhusa 2,0-liitrise i-VTEC Atkinsoni tsükliga bensiinimootori.
  • Jõuseadme loomisel on valitud elegantne ja uuenduslik meetod, mis kõrvaldab vajaduse tavapärase mehaanilise ülekande järele.

Uus CR-V on saadaval täiustatud hübriidjõuseadmega, mis on Honda linnamaasturite seas Euroopas esmakordne. Honda Hybrid süsteemi juurde kuulub nutikas i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) tehnoloogia, mis koosneb elektrimootorist, generaatorist, Atkinsoni tsükliga bensiinimootorist ja uuenduslikust otsekäigukastist, mis suurendab tõhusust ja rafineeritust.

CR-V Hybrid on varustatud tõhusa 2,0-liitrise i-VTEC bensiinimootori, võimsa elektrimootori ja liitium-ioonakuga. Maksimaalne võimsus on 184 hj (135 kW) ja pöördemoment 315 Nm.

Tavapärase ülekande asemel loob üks fikseeritud ülekandearv liikuvate komponentide vahel otseühenduse, tänu millele edastatakse pöördemomenti sujuvamalt. See lahendus tähendab, et Honda süsteem on tõhusam kui planetaar-e-CVT, mida kasutatakse tavaliselt teistes hübriidsõidukites.

Honda ainulaadne i-MMD tehnoloogia sai sellise nime, sest see valib nutikalt ja automaatselt sujuvalt kolme sõidurežiimi vahel, et tõhusus oleks maksimaalne. Need kolm režiimi on järgmised.

  • Elektrisõiduki režiim – sõiduk kasutab liitium-ioonaku energiat, et käitada elektrilise veomootori kaudu veorattaid (bensiinimootor on välja lülitatud).
  • Hübriidrežiim – bensiinimootor käitab generaatorit, mis täiendab aku elektrienergiat.
  • Bensiinimootori režiim – lukustussiduri mehhanism loob otseühenduse bensiinimootori ja veorataste vahel.

Enamikus linnasõidu olukordades vahetab CR-V Hybrid automaatselt hübriid- ja elektrirežiimi vahel, et tagada optimaalne tõhusus. Hübriidrežiimis toimub ka akude laadimine generaatori abil. Bensiinimootori režiim on kõige tõhusam valik maanteesõiduks.

Mõõdukal kiirusel töötab CR-V Hybrid tavaliselt rohkem kui poole ajast elektrirežiimis, suurematel kiirustel on sõiduk elektrirežiimis ligikaudu kolmandiku ajast. i-MMD süsteemi juhttarkvara otsustab pidevalt olukorra ja keskkonna järgi, millal valida tõhususe maksimeerimiseks muu režiim, ilma juhi sekkumiseta.

CR-V Hybridi programmi insenerid on näinud kõvasti vaeva, tagamaks, et üleminek energiaallikate vahel (ja mootori käivitus- ja seiskamissüsteemi rakendamine, kui sõiduk seisab) oleks sõitjatele praktiliselt märkamatu. Pöördemomendi sujuv üleminek tähendab, et puudub jõuülekande lõtk või ebameeldiv tagasiside pedaalide või rooli kaudu, ning peaaegu hääletult töötav jõuseade tähendab, et CR-V Hybrid on erakordselt vaikne.

i-MMD süsteemi on häälestatud pakkuma kiirendamisel lineaarset tunnetust tänu optimeeritud kalibreerimisele gaasipedaali vajutamise ja jõuseadme reageeringu vahel, tagamaks, et mootorimüra vastab juhi ootustele.

Honda uuel CR-V Hybridil on ainulaadne juhiteabe liides (Driver Information Interface, DII), mis kuvab aktiivse režiimi ja aitab juhil näha, kuidas energiaallikaid kombineeritakse sõiduki edasiviimiseks. Liideses kuvatakse liitium-ioonaku laetuse tase, energiavoo graafik ja süsteemi laadimise olek.

2019. aasta Honda CR-V Hybridi tootmine Euroopa turgudele algab 2018. aasta oktoobris ja esimesed masinad      jõuavad Catweesi 2019. aasta alguses.