Uudised
2017. aasta Honda Civic Type R
Loodud selleks, et pakkuda kõige jõulisemat sõiduelamust kuumpärade (hot hatch) klassis
- Säilitab Honda võimsate luukpärade esivanemate pärandit.
- Ülijäik kere koos täiustatud kohanduva vedrustuse ja roolisüsteemiga.
- Oma klassi kõige paremat kiirendust omav ja kiireim auto.
- Uued valitavad sõidurežiimid pakuvad konkurentsituid kasutusvõimalusi.
- Välja töötatud Civicu uue tavalise luukpäraga samal ajal, tuues vastastikust kasu mõlema sõiduki dünaamikale.
Uhiuus Honda Civic Type R on algusest peale loodud pakkuma kõige jõulisemat sõiduelamust kuumpärade klassis – nii maanteel kui ka võidusõidurajal.
Täiesti uutel alustel konstrueeritud Type R töötati välja Civicu uue tavalise luukpäraga samal ajal, tuues vastastikust kasu mõlema mudeli dünaamikale ja rafineeritusele. See säilitab Honda võimsate luukpärade esivanemate pärandit, ühendades esisillaveoga veermiku puhta dünaamika jõulise kujunduse ja lihvitud aerodünaamikaga.
Uue ühemassilise hooratta ja sujuva kuuekäigulise manuaalkäigukasti koostööna on saavutatud siduri inertsmassi vähenemine 25%, mis omakorda 7% väiksema peaülekandearvuga tagab eeskujuliku kiirenduse. Käigukasti pöörete sobitamise (rev-matching) funktsioon muudab käiguvahetused sujuvamaks, kõrvaldades soovimatu “jõnksu“ käiguvahetusel, mis kaasneb liiga kõrgetel või liig madalatel mootoripööretel käiguvahetamisega. Pöörete sobitamise funktsioon suurendab veelgi manuaalkäigukastiga sportautoga sõitmise rõõmu.
Kerge ülijäik kere – uute innovatiivsete konstrueerimis- ja ehitusmeetodite tulemus – mis koostöös madala raskuskeskmega ja uue täiustatud tüüpi vedrustusega, aitab otseselt kaasa auto mõnusale dünaamikale.
Täiustatud „MacPherson“ tüüpi esivedrustus vähendab pöördemomendi mõju roolile ning parandab kurvide kiiret läbimist ja roolitunnetust. Type R-i uus „Multi-Link“ mitmikhoobadega tagavedrustus parandab sõidumugavust ning suurendab stabiilsust suurtel kiirustel.
Kahe ristvõlliga (tiguvõlliga) ja muutuva ülekandearvuga elektriline roolivõimendi on Type R-i puhul uudne ning see kasutab samasugust süsteemi, mis kuulub tavalise Civicu varustusse, kuid optimeeritud muutuv ülekandearv tagab kindla rooli tagasiside ja kindlustunde suurtel kiirustel.
Optimeeritud ja täiustatud 2,0-liitrise VTEC TURBO mootori tippvõimsus on 320 hj pööretel 6500 p/min ja suurim pöördemoment 400 Nm pööretel 2500–4500 p/min. Sõiduk läbib 0–100 km/h sprindi vaid 5,7 sekundiga ja kiirendus jätkub tippkiiruseni 272 km/h; see tähendab, et tegemist on nii oma klassi kõige kiiremini kiirendava kui ka kiireima autoga. Ühtlasi on see ka kiireim Type R, mis kunagi Nürburgring Nordschleife rajal on sõitnud, saavutades ringiajaks 7 minutit ja 43,8 sekundit.
- aasta Type R-il on uus sõidurežiimide valik, mis lisab seadistuse „Comfort“ senistele „Sport“ seadistusele ja võidusõidurajale orienteeritud režiimidele „+R““. Iga valik kohandab vastavalt vajadusele auto vedrustuse jäikust, rooligeomeetriat ja gaasipedaali tundlikkust. Suurim erinevus võrreldes varasema Type R-iga on vedrustuse jäikuse muutumine vastavalt igale valitud sõidurežiimile, mistõttu on võimaldatud sõiduki kasutamine väga erinevatel teekatetel. Nimelt võimaldab režiim „Comfort“ pehmemat vedrustust koos rooli tundlikkuse madalama tasemega.
Jõuline siluett annab kindlalt aimu Civic Type R-i dünaamilisest karakterist. Oma eelkäijatest laiemat, pikemat ja madalamat uhiuut Civicut iseloomustavad lühikesed ülendid ning jõulised trimmis jooned. Terav ja jõuline esiosa, esiletungivad rattakoopad ning vormitud eesmised ja tagumised õhuvõtuavad väljendavad Civicu sportlikkust.
Laialdane aerodünaamika hõlmab ka voolujoonelist kerealust, eesmist tuuletammi, kitsast tagatiiba ja õhusuunajaid katusejoone tagaservas. Need detailid aitavad kaasa saavutamaks tõstejõu ja õhutakistuse vahelist parimat suhet omas klassis , pakkudes suurimat stabiilsust suurel kiirusel.
Type R-i sõitjateruum on kvaliteetne, mugav ja varasemast rafineeritum. Esi- ja tagaistmetel sõitjatel on parem nähtavus ning neil on varasemast rohkem ruumi nautimaks Type R-i välkkiireid sõiduomadusi. Mahukas pakiruum ja uudne küljele libisev pakiruumikate kinnitavad veelgi, et tegemist on kõige praktilisema ja mitmekülgsema võimsa luukpäraga.
Uus Civic Type R konstrueeriti sama arendusprogrammi raames nagu kõik teised 10. põlvkonna Civicu perekonna liikmed – tegemist on ühe mudeli suurima üleilmse projektiga Honda ajaloos.
Uue Type R-i tootmine algab 2017. aasta suvel Swindonis asuvas tootmisrajatises Honda of the UK Manufacturing (HUM), mis on 10. põlvkonna Civicu luukpära üleilmne tootmiskeskus. Type R-i eksporditakse üle Euroopa ja teistele turgudele kogu maailmas, sh Jaapanisse ja USA-sse. Selle saabumine Põhja-Ameerikasse tähendab, et seal müüakse esimest korda ametlikult Honda logoga Type R-i.
Tehnilised andmed
Mootor
2,0-liitrine VTEC TURBO
Neljasilindriline bensiinimootor |
|
6-käiguline manuaalkäigukast | |
Tüüp | Rida 4; 4 klappi silindri kohta |
Silindri läbimõõt ja kolvikäik | 86,0 mm × 85,9 mm |
Võimsus | 320 hj (235 kW) pööretel 6500 p/min |
Pöördemoment | 400 Nm pööretel 2500–4500 p/min |
Käigukast
Manuaalkäigukast | 6 käiku koos pöörete sobitamise funktsiooniga |
Vedrustus ja summutus
Ees | Täiustatud MacPherson tüüpi vedrustus, adaptiivne amortisaatorite seadistus |
Taga | „Multi-Link“ (mitmikhoob) süsteem, adaptiivne amortisaatorite seadistus |
Pidurid
Ees | 350 mm ventileeritud ja perforeeritud ketaspidurid; neljakolvilised pidurisadulad |
Taga | 305 mm täisketaspidurid |
Mõõtmed (mm)
Kere | (mm) |
Üldpikkus | 4557 |
Üldlaius | 1877 |
Üldlaius (koos küljepeeglitega) | 2076 |
Üldkõrgus | 1434 |
Teljevahe | 2699 |
Massid (kg)
Tühimass (kg) | 1380 |
Suurim lubatud mass (kg) | 1760 |
Sõiduomadused ja kütusekulu 2,0-liitrise VTEC TURBO puhul
Tippkiirus (km/h) | 272 |
0–100 km/h (sekundit) | 5,7 |
Kütusekulu linnas (l / 100 km) | 9,8 |
Kütusekulu maanteel (l / 100 km) | 6,5 |
Keskmine kütusekulu (l / 100 km) | 7,7 |
Keskmine CO2 heitkogus (g/km) | 176 |