Uudised

Alati värsked Honda sõiduautode uudised
24.04.2017

2017. a. HONDA CIVIC TYPE R püstitas Nürburgringil esiveoliste autode uue rajarekordi

  • Parima ringiaja katse tulemus Nürburgringil oli 7 min 43,8 s.
  • Uhiuue Civic Type R-i mootori võimsus on 320 hj ja pöördemoment 400 Nm.
  • Täiustatud aerodünaamika tagab oma klassi parima tasakaalu tõstejõu ja õhutakistuse vahel.
  • Uut Civic Type R-i hakatakse valmistama Ühendkuningriigis Swindonis, Euroopas algab müük 2017. aasta suvel.
  • Ringiaeg saavutati arendusautos, mille tehnilised näitajad sarnanevad lõpliku seeriaauto näitajatega.

2017 HONDA CIVIC TYPE R SETS NEW FRONT-WHEEL DRIVE LAP RECORD AT NURBURGRING

Uhiuus Honda Civic Type R püstitas pärast seeriamudeli avalikustamist 2017. aasta Genfi autonäitusel Nürburgring Nordschleife rajal esikveoliste autode uue rajarekordi. 3. aprillil 2017 kulus arendusautol maailmakuulsa ringraja läbimiseks 7 minutit ja 43,8 sekundit.

2017 HONDA CIVIC TYPE R SETS NEW FRONT-WHEEL DRIVE LAP RECORD AT NURBURGRING

Ringiaeg saavutati mudeli katseprogrammi viimases etapis kuival rajal, kus rehvide ja jõuseadme sooritus oli tänu optimaalsele õhutemperatuurile väga hea. Uus aeg on mudeli eelkäija ajaga võrreldes peaaegu seitse sekundit parem.

Uus Civic Type R oli osa uhiuue 10. põlvkonna Civicu arendusprogrammist, mis on Honda ajaloos suurim, ja sõiduk on loodud pakkuma kõige mõnusamat sõitu kuumpärade klassis – nii maanteel kui ka võidusõidurajal.

2017 HONDA CIVIC TYPE R SETS NEW FRONT-WHEEL DRIVE LAP RECORD AT NURBURGRING

Uue Civic Type R-i uue rekordaja saavutamisele Nordschleifel aitas kaasa mitu tegurit. Sõiduki keskmeks on optimeeritud ja täiustatud 2,0-liitrine VTEC TURBO mootor, mille võimsus on 320 hj ja pöördemoment 400 Nm. Kuuekäigulise manuaalkäigukasti uued suuremad ülekandearvud parandavad auto kiirendust ning uus Type R-i laialdane aerodünaamikapakett tagab suurtel kiirustel suurepärase stabiilsuse, samuti on tasakaal tõstejõu ja õhutakistuse vahel oma klassi parim.

2017 HONDA CIVIC TYPE R SETS NEW FRONT-WHEEL DRIVE LAP RECORD AT NURBURGRING

Uhiuue Civic Type R-i suure jäikusega kere on eelmise mudeliga võrreldes 16 kg kergem ja väändejäikust on parandatud 38%, mis suurendab oluliselt roolitunnetust ja stabiilsust kurvides. Uus Multi-Link tagavedrustus suurendab pidurdamisel stabiilsust ja vähendab auto õõtsumist, mis võimaldab kurvidesse jõudes hiljem pidurdada ja kurve kiiremini läbida.

Ryuichi Kijima on Honda Civic Type R-i kere peainsener. Ta selgitas, kus on Nürnurgringil näha uue mudeli peamisi täiustusi võrreldes eelmise põlvkonna sõidukiga.

2017 HONDA CIVIC TYPE R SETS NEW FRONT-WHEEL DRIVE LAP RECORD AT NURBURGRING

„Uus Type R saab kurve läbida kiiremini, kuna autol on laiem rööbe ja laiemad rehvid, pikem teljevahe, uus Multi-Link tagavedrustus ja täiustatud aerodünaamika, mis suurendab stabiilsust,” ütles Kijima. „Näiteks sisenevad juhid pärast Metzgesfeldi lõiku tavaliselt kurvi kiirusel ligikaudu 150 km/h. Isegi selles keskmise kiirusega kurvis on uue Type R-i kiirus tänu suurepärasele stabiilsusele ligikaudu 10 km/h suurem. Seega saame tänu paremale teelpüsivusele kurvides suurendada kiirust tervel ringil, mis aitab uuel Type R-il saavutada palju parema ringiaja.”

Ringiaja saavutanud arendusauto tehnilised näitajad sarnanevad lõpliku seeriaauto näitajatega. Turvalisuse tagamiseks paigaldati „ujuv“ turvapuur, kuid see ei muutnud kere jäigemaks. Puuri lisakaalu kompenseeriti teabe- ja meelelahutussüsteemi ning tagaistmete ajutise eemaldamisega. Autol olid all maanteekõlblikud ringrajarehvid.

Uue Civic Type R-i tootmine Euroopa klientidele algab 2017. aasta suvel Swindonis asuvas tootmisrajatises Honda of the UK Manufacturing (HUM), mis on 10. põlvkonna Civicu luukpära üleilmne tootmiskeskus. Type R-i eksporditakse üle Euroopa ja teistele turgudele kogu maailmas, sh Jaapanisse ja USA-sse. Selle saabumine Põhja-Ameerikasse tähendab, et seal müüakse esimest korda ametlikult
Honda logoga Type R-i.

Rajarekordi püstitamise kohta näeb videot siit:

https://www.youtube.com/watch?v=4YSjItQneNM